Opis
Plądrowanie,
stare mapy, przerażające przerośnięte krakeny (one także lubią rum!), nowe
porty i wyspiarze oferujący odprawienie mrocznych rytuałów, ale przede
wszystkim przeładowane złotem i towarami statki nieprzyzwoicie bogatych kupców.
To wszystko czeka na wyciągnięcie ręki - na Ciebie i Twoich kamratów.
7 mórz
jest tak rozległym obszarem, że miejsca na łupieżcze wyprawy starczy dla każdego,
ale nie przeszkadza wam to jednak lekko się podszczypywać - czasem statki
kolegi po fachu wpadną w wir, którego nie było na mapach, czasem niespodziewany
szkwał przewróci kilka z nich lub z niewiadomych przyczyn w ładowni skwaśnieje
rum.
Ot drobne
niewygody w wyścigu o miano najlepszego pirata, mogą jednak zadecydować o
zwycięstwie. Pamiętajcie o tym i wypijcie moje zdrowie - mam nadzieję, że moje
opowieści przyniosą wam korzyść!
-
Rudobrody Flick, emerytowany kapitan statku "Huragan łez"
Piraci 7
Mórz to innowacyjna, szybka gra planszowa, w której każdy gracz zostaje
kapitanem pirackiej floty, a jego zamiarem, jak to u Piratów bywa, będzie
wzbogacenie się niskim kosztem i nakładem pracy wyrywając towar z ładowni
kupieckich karawel.
Z
początkiem każdego dnia przygody będziecie decydować ze wsparcia jakiej postaci
zamierzacie skorzystać.
- Cieśla okrętowy - pozwala na zakup
dodatkowych statków do floty,
- Gubernator - umożliwia zostanie
korsarzem jednego z 4 państw i funduje nam nową flotę,
- Kapitan - umożliwia przeprowadzenie
ataku na karawany kupieckie,
- Wyspiarka - wskazuje nam drogę do
nowego portu,
- Szaman - przeprowadza magiczne rytuały rzucając
klątwy na innych graczy,
- Kupiec - skupuje od nas zrabowane
towary,
- Kartograf - pozwala na dobranie nowych
kart ze stosu.
Wybierając
postać musimy się liczyć z tym, że przez pewien czas (nim zawiniemy na ląd)
będzie ona niedostępna, co więcej musimy to zrobić na tyle sprytnie, aby żaden
z innych graczy akurat danego dnia nie potrzebował jej wsparcia. Jej pomoc
bowiem będzie efektywniejsza jeśli danego dnia przyjdzie do niej tylko jeden
pirat.
Bardzo
ciekawie w tej grze przeprowadzane są walki na morzu. Każdy statek gracza jest
bowiem reprezentowany przez sześciościenną kostkę i napadając na karawanę kości
wrzucane są do metalowego wieczka od pudełka z mapą akwenu morskiego, a
następnie rozpatrywane są walki na bazie odległości pomiędzy statkami.
System ten
jest szybki i intuicyjny, nie ma przestojów i żmudnego liczenia efektów, a
jednocześnie na tyle ciekawy, że przy rozpatrywaniu walk gracze zwykle stają
nad stołem i analizują wyniki potyczek.
System
powiązań pomiędzy wykonywanymi akcjami i ich umiejętnym wybieraniu, tak, aby
zoptymalizować czerpane z nich zyski jest sercem gry i to na nim oparto całą
czerpaną frajdę z zabawy. Atrakcyjna oprawa graficzna i pierwszorzędna jakość
elementów stawiają ją w czołówce gier planszowych pod względem wykonania.
Jesteście
gotowi na pachnącą prochem i solą morską przygodę? Kapitański sekstans w dłoń i
stopę wody pod kilem!
Liczba
graczy: 2-4 osoby
Wiek: od 9 lat
Czas gry: ok. 60 minut